Comunicat 55 - Entrevista de la Plataforma amb el Conseller Primer

09.10.2006

Entrevista de la Plataforma amb el Conseller Primer

Josep Bargallo, va rebre ahir dilluns, a la sala de reunions del Conseller Primer al Palau de la Generalitat, a cinc components de la “Plataforma per una Vegueria Pròpia” representants de l’Anoia, Alt i Baix Penedès, i del Garraf, acompanyats pel Diputat Miquel Carrillo.

Considerant que el Conseller es coneixedor de la realitat penedesenca, li vam exposar les diferents raons perquè demanant la “Vegueria Penedès” des del convenciment de que som un poble que es sent Penedès, fem Catalunya, veient reforçats els nostres arguments amb les declaracions del President Maragall, el passat 21 d’abril, doncs reunim les quatre qüestions claus, com són: la qualitat democràtica, la competitivitat econòmica, la cohesió social i l’equilibri del territori.

Aconseguir-ho donaria benestar el territori i la Vegueria Penedès ho pot garantir, doncs de l’anàlisi de les 7 regions proposades creiem que el Penedès també té clares potencialitats que garanteix el seu desenvolupament territorial, com son: la posició respecte a la resta del país, el coneixement; el nivell de formació i d’informació; els recursos, tant naturals com econòmics, i la voluntat de participar en el seu propi projecte. Les dades aportades amb l’estudi reflectit en l’Índex ADEG-2004-2005, ho confirma plenament.

Tot seguit, li vam fer a ma, juntament a l’Auca de la Vegueria, el llibre monogràfic “Vegueria Penedès” editat per “l’Institut d’Estudis Penedesencs”, on es recull el moll d l’os de tots els treballs i documents duts a terme per la Plataforma, basats en tot moment amb la força del diàleg, i posant de manifest les adhesions rebudes fins ara, destacant les 8.250 adhesions personals; 80 entitats; així com les 75 mocions aprovades i les 7 no aprovades, pels diferents Ajuntaments i Consells Comarcals.

Per part del Conseller Primer, va exposar que calia treballar per aconseguir que siguin el màxim nombre de partits polítics, els que acostin els posicionaments a les propostes de la Plataforma perquè malgrat que els estudis previs en que treballa el Govern son en base a 7 regions, aquestes puguin arribar a ser 8. Si es així creu que aquesta correspondria, sens cap dubte, al Penedès.

Al transmetre per part de la Plataforma, la preocupació pels decrets de reestructuració territorial dels departaments, que esta aprovant el Govern, el Sr. Bargallo va manifestar que existeix un acord de govern concretant que totes aquelles organitzacions i redistribucions que es venen portant a terme, sempre estan condicionades a que aquestes no predisposen cap decisió futura de pertinença territorial, doncs la Revisió del Pla General Territorial de Catalunya, prevista en la Llei 1/1995, no s’ha dut a terme, i s’està treballant en el seu desplegament.

Malgrat aquesta trobada havia estat aplaçada en tres ocasions, els components de la Plataforma valorem molt positivament aquesta trobada, i l’acollida rebuda, en tot moment, pel Conseller Primer.