Comunicat 54- Entrevista de la Plataforma amb el President del Parlament

18.04.2006

Entrevista de la Plataforma amb el President del Parlament

Una comissió de nou persones de la Plataforma per una Vegueria Pròpia (de les comarques de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf), s’entrevistarà avui a les 18 hores amb el M. H. Sr. Ernest Benach i Pascual, al despatx d’audiències del president. Durant l’acte, està prevista la presentació del monogràfic 12 de l’Institut d’Estudis Penedesencs, “Vegueria del Penedès”, preparat conjuntament amb la Plataforma per una Vegueria Pròpia, així com també l’Auca de la Vegueria.

Amb motiu de la proximitat de la diada de sant Jordi, la Plataforma farà entrega d’un exemplar del llibre i de l’auca a cadascun dels parlamentàris i membres del govern, convençuts de que amb la seva lectura es produirà una aproximació al Penedès, com a conseqüència del major coneixement del territori i de la nostra legítima reivindicació.

El llibre és una obra col·lectiva feta des d’instàncies populars i respon a una intuïció amplament compartida: la Vegueria és possible i necessària i els arguments “proven”, perquè es correspon amb que és i ha estat el territori; perquè que pot esdevenir una eina de progrés i democratització, fidel a la pròpia identitat davant la creixent expansió de les àrees metropolitanes de Barcelona i Tarragona.

Un cop fetes les presentacions del llibre i l’auca a Igualada i a Vilanova i la Geltrú, resten les següents:
- 18 d’abril, a les 20,00, al Vendrell (Biblioteca Terra Baixa, al portal del Pardo)
- 19 d’abril, a les 19,30 a Vilafranca del Penedès (Auditori del Museu)