Comunicat 33 - El president de la Generalitat al Penedès, 05.12.2005

Comunicat 33
5.12.2005

EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT AL PENEDÈS
El CCAP, per acord del Ple, celebrat el 13 de juny, es va afegir a la demanda de crear una “Vegueria Pròpia”. També, en la matinada del 22 de juny, ho va fer, amb concloent majoria, el Ple Municipal de Vilafranca. El mateix dia 22 de juny, l’alcalde de Vilafranca i el President del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, en els seus parlaments davant de més de dues-centes cinquanta persones, a la Societat “La Principal” de

Vilafranca, varen desaprofitar l’oportunitat de manifestar l’acord i la voluntat de demanar i tenir una “Vegueria Pròpia”, si be, poc desprès, el President Maragall, va admetre una identitat diferenciada.
Al final de l’acte, un membre de la Plataforma, apropant-se al President de la Generalitat, li va recordar que som molts els que creiem que “el Penedès existeix.”..., sent, d’una manera resumida, aquesta la seva resposta, “que això de les vegueries és com les 4 províncies...; que nosaltres som massa petits...; que seran 7 les vegueries...” i prou.
Com sigui que aquest passat diumenge 4 de desembre, el President tornava a visitar Vilafranca, vàrem contactar, prèviament, amb el Departament de Presidència, informant al responsable de protocol, que “Volem aprofitar, tan sols, 30 segons del viatge del President al Penedès, per fer-li a ma un petit dossier i manifest, i mantenir unes breus paraules, tot amb la màxima correcció, creient que a la seva entrada del Centre Sociosanitari "Ricard Fortuny" a Vilafranca, seria un bon moment, per a fer-ho, sens voler entorpir el protocol del President”. La resposta rebuda va ser “que podríem parlar amb una persona de la Secretaria de Presidència, i una de protocol i poder, alhora, fer-li a ma el dossier.
Prèviament a l’acte es va penjar, a l’exterior, una pancarta amb el text “VEGUERIA PENEDES”, que va ser retirada. Tot i això, membres de la Plataforma varen desplegar una segona pancarta amb el mateix text, en l’interior del recinte, mentre que un membre introduint-se entre les autoritats i alcaldes, va pogué donar-li la ma i el dossier al President, fent-li avinent que des del 22 de juny fins avui, havien estat molts els ajuntaments, entitats i ciutadans que havien donat el seu suport a la creació de la “Vegueria Pròpia”, pregant-li que tingués l’amabilitat de llegir els documents inclosos en el dossier, que així ho posen de manifest.

No cal dir que aquests fets, fora de les persones que hi eren presents, van passar pràcticament inadvertit. Una vegada mes les televisions, d’abast nacional, no varen fer cap referència a l’acció portada a terme per membres de la “Plataforma per una Vegueria Pròpia”, si be estem convençuts que si pel contrari l’acció hagués consistit en tallar l’autopista, amb una simple pancarta, que aquest fet hagués garantit la difusió d’aquesta notícia.
Malgrat aquesta constant manipulació informativa, la Plataforma continuarà treballant i fent pedagogia, activa i pacifica, per establir ponts de diàleg, que permetin aportar elements de reflexió i debat a les comarques de l’Alt i Baix Penedès, Garraf i Anoia, si be sense renunciar a poder continuar mantenint totes les reunions i contactes, que calgui, amb responsables del govern de la Generalitat, a fi de fer-los arribar la nostra, més que justificada, reivindicació i també per exigir les raons i motius, no fets públics, que puguin justificar la intenció de mantenir el document de bases, que encara no ha sortit a la llum publica, amb la injustificada proposta de 7 vegueries.