Comunicat 129 - Trobada de colles castelleres de la vegueria

III Trobada de Colles Castelleres del Penedès
– Festa de la Vegueria

L’acte
La Plataforma per la Vegueria Penedès, amb la col•laboració de l’Ajuntament de Vilafranca i del  Patronat de Comerc i Turisme,  ha organitzat per al dia 17 de maig de 2009, dins  les Fires i Festes de Maig de Vilafranca,  la III Trobada de colles castelleres del Penedès. Hi participaran: Castellers de Vilafranca; Xicots de  Vilafranca; Els Bordegassos de Vilanova; Minyons de l’Arboç; Jove de Sitges. L’acte es celebrarà a les 12 del migdia, a la plaça de la vila amb les 3 rondes d’actuacions i els pilars.

Continuïtat i futur
Aquesta trobada té continuïtat amb la Xatonada de l’any 2005, la festa del Bestiari del 2007, i molt significativament amb les trobades de colles castelleres del Gran Penedès dels anys 1994 i 1995, celebrades a Sitges i Gelida, respectivament. Enguany, s’ha aprofitat l’avinentesa de les fires de maig de Vilafranca per a reiniciar-la. Les colles Castellers de Vilafranca i Xicots de Vilafranca en seran els presentadors com a pertanyents a la capital amfitriona.
S’ha acordat, per altra banda,  que les successives trobades es vagin celebrant, anualment, en cada una de les ciutats amb colla castellera: Arboç, el Vendrell, Igualada, Sitges i Vilanova i la Geltrú en les dates que es consideri més oportuna, aprofitant alguna festa o fira local.

Invitació
A aquesta  Trobada  hi són invitats tots els alcaldes de les sis ciutats amb colla castellera. Amb ells s’expressaria la totalitat del territori. Tal com ha fet l’Ajuntament de Vilafranca, desitjaríem que la incorporessin  en el seu calendari festiu. La Plataforma i les colles participants esperen que la Trobada es vagi consolidant i pugui comptar l’any vinent amb “els Moixigangues d’Igualada”  i “els Nens  del Vendrell”, havent superat les dificultats en què s’han trobat aquest any. És per això que els adrecem cordialment la nostra invitació, si més no a cada membre en particular,  per a l’acte del dia 17 de maig perquè vinguin a fer una pinya ben visible i entusiasta  pel Penedès.

Valor i significat
Aquesta Trobada ens estimula a fer que la celebració dels signes de pertinença penedesenca s’afegeixi a les expectatives i a les realitats comunes i tangibles de progrés en uns moments de dificultat. Que ambdues forces s’uneixin  per a expressar amb tota eficàcia la voluntat d’un Penedès que vol tenir una institució que li doni veu i capacitat.  Els acords dels ajuntaments, dels consells comarcals, les signatures de la ciutadania, l’adhesió d’entitats i associacions rebrien, d’aquesta manera, una confirmació festiva i una traducció concreta.

ARA, L’ÀMBIT DE PLANIFICACIÓ
DEMÀ, LA VEGUERIA PENEDÈS