Comunicat 105 - Acords de la Comissió Permanent de la PVP

22.04.2008

Acords de la Comissió Permanent de la PVP

Nota de premsa1 – La Plataforma agraeix el suport, la col·laboració i la participació en “La nit de la Vegueria”. Més de 200 persones van acudir a l’acte acadèmic i mig miler al sopar solidari.2 – Volem atendre la petició d’ERC referida a la Declaració d’evitar qualsevol malentès sobre la seva actitud, dins el Govern, pel que fa a la creació de l’Àmbit, puix per a nosaltres sempre ha estat declaradament positiva i els fets i les últimes declaracions de representants d’ERC, ho confirmen. Hi fem, doncs, aquests matisos:
a) En el punt 1, quant a l’acord sobre l’Àmbit, ens reiterem, a constatar “amb disgust i amb tristesa que el Govern no l’ha fet efectiu”. Deixem de banda, doncs, qualsevol referència a una “negativa del conjunt del Govern”, que mai no hem volgut imputar a ERC.

b) En el punt 2, manifestem que “negar-s’hi (no voler fer efectiva la creació de l’Àmbit) seria una clara vulneració de l’esperit democràtic que voldríem per al país”.
c) El text definitiu de la Declaració és el que adjuntem a aquesta nota.
d) Estem segurs que aquestes modificacions no canvien en res l’esperit i el
contingut de la Declaració, la qual és unitària i va ser signada per pràcticament la totalitat dels presents i representants de les institucions, organitzacions empresarials, entitats i ciutadans diversos.3 Tenim la intenció de demanar una entrevista al president del Parlament per a lliurar-li la Declaració; al nou conseller de Governació per a fer-li arribar la reclamació del territori, i a les màximes instàncies dels grups parlamentaris per tal que sense cap més demora entrin al ple del Parlament una proposició de llei sobre l’Àmbit, cosa que equivaldria al seu compliment inexcusable. Finalment, demanar una reunió urgent al Parlament amb tots els representants dels grups parlamentaris penedesencs.4 Declarem que, ara, ja no hi ha cap motiu per a esperar més i que cal una decisió efectiva. Des del 18 d’abril està esgotat el termini de 4 mesos que fixa el Reglament del Parlament per el compliment de la resolució aprovada el passat 5 de desembre de 2007.
ARA, L’ÀMBIT DE PLANIFICACIÓ TERRITORIAL.
DEMÀ, LA VEGUERIA PENEDÈS