Comunicat 102 - Nit de la Vegueria

18.04.2008

NIT DE LA VEGUERIA

Avui, divendres, dia 18.04.08, a Vilafranca del Penedès, es celebrarà una “Jornada de reivindicació de la Vegueria”.

Els motius
La Jornada ve motivada pel fet de celebrar la voluntat del Penedès de ser Vegueria, expressada a través d’una amplíssima representació penedesenca i com a protesta perquè el Govern de la Generalitat no ha executat l’acord del Parlament de Catalunya, del 5.12.07. Per aquest acord es va aprovar la creació d’un Àmbit de Planificació Territorial que agrupés les comarques del Penedès: l’Anoia, l’Alt i el Baix Penedès, i el Garraf. Aquest Àmbit seria el vuitè dins l’actual divisió territorial i amb ell Penedès a més dels avantatges pel que fa a la planificació del territori i serveis, obtindria una clara possibilitat d’esdevenir vegueria, tal com l’Estatut preveu organitzar Catalunya i defensen les instàncies penedesenques.

Acte acadèmic i sopar
La Jornada consistirà en un acte acadèmic al Fòrum Berger de la Caixa del Penedès, a Vilafranca, a les 7 de la tarda i en un sopar solidari al teatre del Casal “La Principal”.
Al Fòrum Berger, s’exposaran en breus ponències, els aspectes socials, culturals, polítics i econòmics, coincidents en la viabilitat de la Vegueria Penedès. Parlaran els srs. Xavier Cardona, President de l’Assosciació d’empresaris l’Alt, Baix. Penedès i Garraf; Pere Lleonart, economista, membre del Gabinet d’Estudis Econòmics S.A.; Miquel Salvador, doctor en Ciència Política i Administració i Miquel Vidal, doctor. arquitecte, Màster (UPC) artista i paisatgista.

Declaració
Hi haurà col·loqui i com a cloenda es llegirà la Declaració del 18 d’abril de 2008. En aquesta Declaració hom es reitera en la voluntat de ser Àmbit i Vegueria; es demana als representants polítics dels partits que li donen suport que presentin al Parlament una proposició de llei en favor de l’Àmbit per tal que el Govern s’hi senti obligat; es vol fer palès l’esperit que mou a la campanya i les raons que s’hi aporten, i es proposa la creació d’un entitat o consorci, amplament representatiu, que sigui interlocutor amb la Generalitat.

Sopar solidari
El sopar solidari rep aquest nom pel suport que demana i que representa. Tindrà un menú penedesenc, inèdit, ideat per a l’ocasió. Hi haurà parlaments per part de la gent més representativa que hi acudirà. Al final, s’estrenarà el vídeo “El Penedès, un clam”, patrocinat per l’ADEG i preparat per a donar la imatge del territori. El conjunt del sopar compta amb el patrocini moltes altres empreses de viticultura i d’alimentació.
S’esperen més de 450 comensals, cosa que ha desbordat les previsions dels organitzadors.
Voluntat penedesenca
La Jornada reunirà gent de tots els partits, ciutadans i associacions, i vol ser l’expressió de la voluntat penedesenca. En ambdós actes, hi seran presents alcaldes dels 61 ajuntaments que donen el seu suport a la creació de la Vegueria i que representen el 89% de la població del Penedès, més els secretaris generals dels partits CiU, ERC, PP, regidors, càrrecs de Consells Comarcals, representants d’entitats, etc.

Confiança
El Penedès, i la Plataforma per la VP, que promou la campanya, confien que aquest acte ha de fer reflexionar el conjunt de les forces polítiques. Els 11.750 ciutadans, les 125 associacions culturals, les 12 associacions d’empresaris, els 4 consells comarcals, els 61 ajuntaments, més el fet de la reiteració en un altre acord del juny de 2006 que va decaure pel canvi de govern, enfortiran el propòsit dels partits que li continuen donant suport i, tant debò, faran avançar una decisió favorable per part dels grups que s’hi oposen, abans de veure’s derrotats per una proposició de llei en favor de l’Àmbit.